1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (2 Votos)

131213 o-curreainRepública da Irlanda - PGL - Seán Ó Cuirreáin di que em 30 anos nunca vira "a moral e a confiança tam baixas" · O responsável polos planos linguísticos da Irlanda critica o pouco domínio da língua entre o funcionariado, incluindo as Gaeltacht ·No entanto, sobe ligeiramente o uso diário do idioma fora da escola


Há tempos que andam a erguer-se muitas vozes na Irlanda que criticam a posiçom marginal a que, cada vez mais, se vê condenada a língua própria do país, o gaélico irlandês. O último a aderir a tais críticas foi o próprio comissionado para a língua irlandesa, Seán Ó Cuirreáin, que acaba de apresentar a demissom num discurso onde o pessimismo quanto ao presente do idioma é a nota dominante: no sector público, "por cada passo em frente, parece que haja dous a arrecuar", resumiu.

Ó Cuirreáin ocupava o cargo desde 2003 e restavam-lhe dous anos de mandato. O seu gabinete, designado polo governo da Irlanda, está incumbido de conceber planos que implementem a legislaçom lingüística do irlandês no sector público. O comissionado di que, em 30 anos de experiência, nunca vira "a moral e a confiança tam baixas". A língua, segundo Ó Cuirreáin, está cada vez mais marginada, o que inclui "a maior parte do sector público".

O comissionado queixa-se de dous problemas que, no seu entender, haveria que resolver para se começar a reverter a situaçom. Um, que nom é exigido o conhecimento de irlandês aos candidatos a funcionário — conta apenas como mérito. E dous, que nom é garantido que todos os funcionários estatais que dam serviço nas Gaeltacht sejam falantes de irlandês. "Forçar os falantes nativos de irlandês a falar inglês" com a administraçom "nom pode continuar", di Ó Cuirreáin.

Um santuário ameaçado

As Gaeltacht som regions do oeste da Irlanda onde o irlandês é a língua habitual — ou o era até há pouco — dumha parte substancial da gente. Estám designadas oficialmente, e o governo tem de implementar políticas específicas de modo a manter o carácter irlandófono dessas regions.

Segundo o recenseamento de 2011, 69,5% dos habitantes das Gaeltacht sabem falar irlandês. A percentagem vai minguando com o passar do tempo, e na Irlanda receia-se que a situaçom de menorizaçom que sofre o idioma em toda a ilha se reproduza também nessas regions, que deveriam funcionar como santuário da língua.

No conjunto da Irlanda, 1.774.000 pessoas (40,6% do total) declarárom saber falar o idioma no recenseamento de 2011. Mas o uso do irlandês está muito concentrado na escola, onde é língua de aprendizagem obrigada. Só 77.000 pessoas dim falar irlandês no dia a dia fora do sistema educativo. Em contrapartida, até 438.000 falantes declaram que nunca usam o idioma fora das escolas.

Apesar destes dados, Ó Curreáin quijo deixar umha nota positiva no seu último relatório sobre a língua. O comissionado dixo que os dados de recenseamento mostram que os falantes de irlandês aumentárom em 7% a respeito do recenseamento anterior (2006), e que esta mesma percentagem de incremento também se encontra no grupo que di usar o idioma fora do sistema educativo no dia a dia. Efetivamente, no recenseamento de 2006 esse grupo era formado por 72.000 pessoas, 5.000 menos que agora. "Estas estatísticas acenam umha tendência positiva e som boas notícias", dizia o relatório.

Foto: Fiontar DCU.

 


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.