1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (0 Votos)

210512 kontseiluaEuskal Herria - PGL - Propostas para a recuperaçom do idioma e a convivência cidadá.


Kontseilua, lugar de encontro de organismos de distintas origens, ideologias e âmbitos de atividade para a normalizaçom do basco, reivindica a colaboraçom de todos os agentes sociais para pôr fim às conculcaçons de direitos lingüísticos.

Num comunicado divulgado estes dias intitulado «Declaraçom de mínimos imprescindíveis para o basco», Kontseilua chama a acabar com o processo de minimizaçom do éuscaro e reverter a situaçom em que se encontra esta língua. Para isto afirma ser preciso estabelecer, de um lado, o direito a umha política sem ingerência externa, eliminando qualquer tipo de entraves e assim pôr em prática umha política lingüística eficaz. Doutro lado, procurar um status apropriado no caminho da normalizaçom deste povo. Para Kontseilua, um status de oficialidade é imprescindível para a recuperaçom do idioma em todo o território do país, o qual inclui tanto a comunidade autónoma triprovincial basca (Gipuzkoa, Bizkaia e Araba), bem como Nafarroa e o conhecido como País Basco francês.

Outra das caraterísticas indispensáveis para esta coordenadora é a «assignaçom de língua prioritária», que oferece a capacidade de possibilitar políticas favoráveis ao basco, além da sua obrigatoriedade, o qual implica a universalizaçom para garantir nom apenas a recuperaçom, mas também a convivência cidadá.

A coordenadora Kontseilua quer construir umha situaçom que ultrapasse a presente e normalizar esta língua. Para isso realizam um apelo aos agentes sociais, sindicais, políticos, económicos e culturais para que cada qual, no seu âmbito, assuma as responsabilidades que lhe correspondam e atingir assim as condiçons precisas que possibilitem viver normalmente em basco.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.