1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (2 Votos)

NÓS-UP lamenta a desapariçom da ediçom em papel do “Galicia Hoxe”

290611_feijoobandeiraespanhaGaliza - Nós-UP - NÓS-Unidade Popular lamenta a desapariçom do jornal "Galicia Hoxe", único diário que utilizava integralmente a nossa língua e que era públicado em papel desde o ano 2003, como continuador do "O Correo Galego". Esta é, sem dúvida, umha má notícia para a nossa língua e para os setores que a defendemos e empregamos todos os dias.


Apesar de fazer parte do Grupo “El Correo Gallego”, caracterizado pola sua defesa do espanholismo mais reacionário, o “Galicia Hoxe” era um espaço onde tinham cabimento e possibilidade de expressom, em muita maior medida do que no conjunto do obscuro panorama da imprensa comercial galega, a pluralidade de visons ideológicas e posturas políticas existentes hoje no País.

Umha das razons manifestadas para o fecho da ediçom em papel do jornal é o radical corte nas ajudas económicas por parte da Junta da Galiza de Feijó e do PP, a mesma que sim continua a entregar subsídios milionários a jornais como “La Voz de Galicia”, “Faro de Vigo” ou o próprio “El Correo Gallego”, caraterizados polas suas posiçons conservadoras e antigalegas e que só empregam o nosso idioma de jeito ritual e anedótico. Deduz-se disto que o corte nas ajudas ao “Galicia Hoxe” fai parte também do planificado ataque ao galego desenhado polo PP e implementado pola Junta.

O fim da ediçom em papel do “Galicia Hoxe” aumenta a crise da imprensa comercial em galego que, quer nos quiosques ou na internet, está a viver nestes anos a desapariçom de diversos projetos, o que nom está a suceder com a imprensa baseada no trabalho voluntário e militante, que continua com o seu digno e valioso labor.

A ausência de um diário escrito integralmente em galego e com umha visom nacional, progressista e plural, é outra conseqüência da aposta do autonomismo no jogo institucional, em lugar de na construçom nacional. Umha eiva que é preciso superarmos para avançar no caminho da normalizaçom lingüística e da libertaçom da Galiza.

Foto: EFE.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.