1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (2 Votos)

221112 escolaGaliza - Diário Liberdade - Nos útlimos dias, movimentos institucionais na Europa e na Justiça espanhola reprovam aspetos importantes da política lingüística regressiva aplicada polo PP graças à sua maioria absoluta no Parlamento autonómico galego.


Quanto ao ámbito continental, o Conselho da Europa, que reiteradamente tem criticado a falta de iniciativas positivas para o galego e a orientaçom política aplicada polo PP em matéria de língua, voltou a reclamar "proteçom" para o galego, cujo futuro está em grave risco, segundo diferentes estudos de ámbito nom governamental e internacional.

Concretamente, a instituiçom europeia critica a reduçom do galego no ensino "em todos os níveis", bem como da sua estrutura de apoio. Deteta também o Conselho da Europa umha clara falta de diálogo da Junta da Galiza com os organismos sociais que na Galiza defendem a galeguizaçom efetiva de todos os ámbitos de uso social, nomeadamente o ensino.

Tribunal Superior de Justiça da Galiza tomba "consulta às famílias"

Mais claro e direto foi o Tribunal Superior de Justiça da Galiza, que acaba de dar a razom à Mesa pola Normalización Lingüística no protesto pola supressom do galego do ensino a partir da fraudulenta "consulta às famílias" aplicada polo PP no início da anterior legislatura.

A sentença chega vários anos depois da aplicaçom do chamado "Decreto de Plurilingüismo", que serviu para reduzir o galego à mínima expressom no sistema de ensino da Comunidade Autónoma da Galiza. A anulaçom da chamada "consulta às famílias" serve para reafirmar a obrigatoriedade de que o galego tenha umha presença efetiva nas aulas galegas, o que de facto deixou de suceder graças à negativa do mesmo Tribunal a que, de maneira cautelar, fosse anulado o Decreto que o PP aplicou logo que chegou ao governo da Junta.

Resta agora comprovar se existe algumha retificaçom por parte do PP em matéria lingüística no ámbito educativo ou mesmo se a justiça impom essa retificaçom, caso nom se produza. Entretanto, a Mesa já avaliou "positivamente" a sentença do TSJG.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.