1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (0 Votos)

joao canijo cineasta luso na corunhaGaliza - Diário Liberdade - Hoje, 27 de novembro, começa no Centro Galego de Artes e Imagens, sediado na Corunha, umha semana de projeçons dedicada ao cineasta João Canijo. 


Aliás, quinta-feira, o artista lisboeta estará nesta cidade do norte da Galiza para apresentar o seu último filme "Sangue do meu sangue". Os ingressos som de graça e a projeçom contará com legendas em castelhano para os galegos que sejam analfabetos em galego.

Terça-feira 4 de dezembro o CGAI encerra as projeçons de Canijo com o filme Noite escura.

Assistir a estes filmes é, sem dúvida, umha boa forma de quebrar o isolamento ao que o povo galego é submetido em relaçom ao mundo lusófono e poder ver filmes na nossa língua. Umha boa maneira de conhecer a cultura portuguesa, de melhorar o nosso nível de galego e educar o nosso ouvido ao sotaque luso, que representaria para o galego umha variedade "andaluza" do nosso idioma. 

Quem é João Canijo no cinema de Portugal? 

João Canijo (Lisboa, 1958) explica sempre que pode que toda a sua obra tente ser um reflexo da realidade social do Portugal do seu tempo sem necesidade de ter que mostrar todo aquilo que marca e condiciona o lugar.

Quanto ao seu último filme, Sangue do meu sangue (2011), prémio FIPRESCI em Sam Sebastiám (País Basco), Canijo escolhe momentos dos seus personagens e do tempo em que vivem, porque "para dar fé de umha realidade concreta nom é necessário ensinar todo para que algo fique". Assim funciona a particular idiosincrasia deste realizador, formado como assistente de direçom e diretor de produçom em títulos de Manoel de Oliveira (A caixa; O convento) ou Wim Wenders (O estado das cousas) e Werner Schroeter (Der Rosenkönig) rodados em terras portuguesas.

O seu primeiro filme, Três menos eu, giza alguns dos aspetos fundamentais da sua posterior filmografia.

No ámbito temático visa a atençom nos diversos membros de umha mesma família: vidas desmembradas unidas por un estilo cinematográfico que apela indistintamente à modernidade como ao classicismo do melodrama e o folhetim. Em Sapatos pretos (1998) explora as diferenças entre o campo e a cidade a partir de umha história de vernizes criminais baseada em factos reais.

Porém, os seus dous trabalhos seguintes descrevem com aberto tom naturalista os arrabaldes urbanos: com Ganhar a vida (2001), ambientada nos bairros baixos de Paris, volta ao núcleo familiar para mostrar outra relaçom mae/filho, e em Noite escura (2004) analisa os negócios da prostituiçom e as máfias russas. Ambos filmes tenhem como co-guionista Pierre Hodgson, parceiro de Philippe Grandrieux em Sombre. Mal nascida e Sangue do meu sangue incidem na mesma linha, com o melodrama como continente e a família como conteúdo.

No terreno dos documentários, Canijo realiza dous interessantes filmes. Fantasia lusitana é um trabalho com material de
arquivo que retrata um Portugal contraditório durante a Segunda Guerra Mundial. Trabalho de atriz, trabalho de ator (2011) resulta algo mais que um complemento de Sangue do meu sangue, em absoluto un making off desta peça, senom um ensaio didático que permite ver como Canijo e os seus atores elaboram conjuntamente as caraterísticas essenciais das personagens e da trama.

O CGAI, em parceria com Cineuropa, fai umha escolma dos seus trabalhos. Eis a programaçom dos filmes que serám projetados na última semana de novembro e começos de dezembro:

Terça-feira 27 de novembro

18.00 h.
JOÃO CANIJO
Sapatos pretos
João Canijo, 1998
97'.

20.30 h.
JOÃO CANIJO
Sapatos pretos
João Canijo, 1998
97'.

Quarta-feira 28 de novembro

18.00 h.
JOÃO CANIJO
Trabalho de atriz, trabalho de ator
João Canijo, 2011
84'. Vídeo.

Quinta-feira 29 de novembro
20.00 h.
JOÃO CANIJO
Sangue do meu sangue
João Canijo, 2011
191'. DCP. Legendas em castelhano. Apresentaçom a cargo do seu autor. Entrada de graça.

Terça-feira 4 de dezembro

18.00h e 20.30 h

JOÃO CANIJO

Noite escura

João Canijo, 2004
94'

 


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.