1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (5 Votos)

rianjoGaliza - Diário Liberdade - NÓS-Unidade Popular dedicou um ato político a Daniel Castelao, ao pé do busto que se ergue na vila natal de Rianjo, enquanto Causa Galiza dedicou a jornada a Lola Castro e a José Vilar.


A esquerda independentista galega instituiu a data em 2001, ano da fundaçom de NÓS-Unidade Popular, realizando-se desde entom atos em diferentes pontos do País, organizados pola própria NÓS-UP e pola AMI. Desta vez, com a recente autodissoluçom da histórica entidade juvenil, Causa Galiza pegou no testemunho para convocar o seu próprio ato na capital galega às 17 horas.

No caso de NÓS-Unidade Popular, o seu tradicional ato político decorreu neste sábado às 13 horas na vila costeira de Rianjo, lugar de nascimento do patriota Daniel Castelao, morto no exílio após ter que abandonar a Galiza devido à ditadura militar franquista e à aberta perseguiçom das ideias e militantes do movimento patriótico galego.

Ao pé do busto de Castelao, tomárom a palavra a dirigente juvenil Eva Cortinhas, o historiador Uxio-Breogán Diéguez Cequiel e José Dias Cadaveira, em representaçom da Direçom Nacional de NÓS-Unidade Popular, apresentados e apresentada por Maurício Castro.

A oradora e os oradores coincidírom em assinalar Castelao como referente central na história do século XX galego e na conformaçom do movimento patriótico, assim como a evoluçom para posiçons independentistas na última etapa da sua vida, "ponto de partida" para a atual esquerda independentista, segundo indicou José Dias Cadaveira.

cgzAs intervençons fôrom alternadas com música de gaita e dérom passagem a umha oferta floral no monumento a Castelao, cantando conjuntamente o Hino Nacional da Galiza.

Como é habitual cada ano, NÓS-UP editou um caderno de divulgaçom da figura homenageada e do significado da data, que neste ano atingiu a décima quarta ediçom.

Causa Galiza em Compostela

A carvalheira de Santa Susana acolheu o ato convocado por Causa Galiza neste 11 de outubro, onde Xesus Samjoás, militante fundador da UPG, se dirigiu às pessoas participantes lembrando as primeiras convocatórias do Dia da Pátria durante o franquismo.

O Dia da Galiza Combatente foi dedicado por Causa Galiza às figuras de José Vilar e Lola Castro, militantes do EGPGC mortos numha açom armada contra interesses do narcotráfico em 1990.

Fotos: 1 NÓS-Unidade Popular em Rianjo (@nosgaliza). 2 Causa Galiza em Compostela (@causagaliza)


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.