1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Votos)

220815 thGaliza - PGL - [Isabel Seca] Sugerírom-me já fai tempo que escrevesse um artigo sobre as declaraçons machistas de Tim Hunt, Prémio Nobel.


Este deve ser já o começo do meu oitavo e espero que definitivo artigo sobre o tema. Tendo a tentar aprofundar nos problemas e dar umha pequena explicaçom fundamentada à par do que umha opiniom, mas neste caso nom é nada simples. Nom é fácil porque cumpre aprofundar no patriarcado, tema do qual há rios de tinta, nas suas manifestaçons quotidianas e nos efeitos que tem nas mulheres e nos homens; entra aqui também a liberdade de expressom, ou por que não queremos ou não somos capazes de observar e estudar a nossa cultura a partir de um ponto de vista crítico como fizo ele com os óvulos dos ouriços.

Loável é a reaçom da Universidade de Londres, que pediu a renúncia ou a destituiçom, atitude que quisessem para si outras organizaçons mais progressistas.

No entanto, eu escrevia artigos sobre este tema a partir de diferentes óticas, mulheres já de por si desfavorecido em múltiplas facetas polo facto de ser associadas socialmente ao género de mulher (sim, porque o género é umha construçom cultural que é dada forma em segundo que parte do mundo, e o momento histórico) vam sendo assassinadas umha após outra, em frente a umha sensaçom de frustraçom de minha parte por nom poder fazer nada, ou quase nada. A cada assassinato, cada artigo parecia-me parcial e superficial. As estatísticas de agressons que ocorrem dam arrepios:

  • Estatísticas sobre agressons denunciadas: por volta de 28.000 por ano
  • Estatísticas de violaçons no Estado: umha a cada oito horas
  • Assassinatos: mais de 1.000 a partir de 1999, lia algures, mas só encontrei referências de 54 em 2013

Nas redes lia, lá fora, que «todos os machismos ferem, o penúltimo mata. O último é o que justifica o assassinato». É por isso que não existe um machismo verdadeiramente preocupante e outro que nom é. O machismo é machismo sempre, é umha deslegitimaçom das mulheres, um todo. Nom podemos trabalhar para que desapareça umha forma de machismo porque todas se sustentam mutuamente: um assassinato em golpes, um golpe nos insultos, um insulto na crença de que existe umha superioridade de um ser sobre outro, e essa superioridade umha maneira de pensar, de rir das piadas e de nos relacionar entre nós.

É por isso que aquelas e aqueles que querem fazer do mundo um lugar um pouco melhor devemos observar e fazer umha profunda reflexom do aprendido, desaprendendo aquilo que perpetua qualquer tipo de discriminaçom seja esta qualquer. Lidia Falcón perguntava por que nom existe o delito de apologia do machismo. Eu também.  Algumhas vezes algo me di que esta é umha questom de privilégios, de nom querer renunciarem a eles: simplificando, num mundo competitivo é mais fácil jogar com a vantagem de ter a companheira em casa e nom competindo por um emprego que ponha em entredito a nossa errada socialmente construída “masculinidade’. Outras vezes acho que é polo poder da ideologia, e por isso custa tirar a venda do machismo que temos todos e todas, em que fomos educadas e que só se trata de argumentar, de insistir… enfim, de educar. Felizmente este argumento reforçam-no os grupos de homens que se unem pola igualdade. Compreendo que nom é singelo. Eu tivem que desaprender, por exemplo, a nom fazer mais caso a um homem que a umha mulher quando fala. E cada dia tento melhorar.

As soluçons? Infelizmente, complexas na prática. Algumhas som propostas que precisam de um consenso de toda a sociedade, como a coeducaçom (podem encontrar informaçons sobre a coeducaçom pola rede), a criaçom de umha grande rede de cuidados para pessoas dependentes, acabar com a reproduçom de estereótipos nos meios de comunicaçom (exemplo: só as mulheres limpando), oferta de ajuda psicológica integral e assumível nos conflitos familiares a partir municípios e / ou centros sociais… E muitas outras que incansavelmente feministas e especialistas em igualdade proponhem. Só é preciso saber e ter vontade de ouvir.

Já a nível individual formar, conscientizarmo-nos de que qualquer um pode ser vítima, de que qualquer um pode ser agressor, mas que nom estamos predestinados nem predestinadas. O que podemos é mudar, aprender a nom agredir, aprender a que alguns machismos matam e outros fazem o caminho fazendo dependentes económica ou emocionalmente; saber detetá-los e pará-los. Homens e mulheres temos que desaprender o patriarcado. Longe de ter unhas estruturas que nos defendam, podemos saber que temos direto a decidir no nosso corpo e no nosso espaço pessoal: como e quem nos toca. Podemos aprender a nom danar, obviar, minimizar, danificar, insultar ou ridicularizar ninguém, não só para as mulheres. Se nos fazem, quando possamos, defender, como fizeram colegas cientistas com sua campanha no Twitter #DistractinglySexy fronte as declaraçons do Tim Hunt. Porque nos queremos vivas, porque nos queremos respeitadas e queremos os cinqüenta por cento que nos corresponde.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.