1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Votos)

230214 irish-speakersRepública da Irlanda - PGL - Os manifestantes pedem que se disponibilizem os serviços públicos no idioma, e na Irlanda do Norte, que se aprove umha Lei da língua.


Foto: Três jovens simbolizam os impedimentos para falar a língua / fotografia: Seán Ó Mainnín/Conradh na Gaeilge.

Milhares de pessoas reclamárom sábado passado em Dublin aos governos da República da Irlanda e da Irlanda do Norte que se torne efetivo o seu direito de usar a língua irlandesa, direito que os manifestantes julgam que está a ser desrespeitado.

A manifestaçom, convocada pola organizaçom Conradh na Gaeilge, é o primeiro grande acontecimento após a demissom do comissionado para a língua irlandesa, Seán Ó Cuirreáin, em dezembro passado. Ó Cuirreáin deixou o cargo dizendo que o idioma está cada vez mais marginalizado, especialmente "na maior parte do sector público".

A entidade tornou pública umha lista de reivindicaçons, algumhas das quais som endereçadas aos dous governos da Irlanda e outras, em particular a um deles. Entre as gerais está que os serviços do estado estejam disponíveis em irlandês com a mesma qualidade com que se dam em inglês. Ao governo da República reclamam-lhe que os serviços públicos nas Gaeltacht (regions onde o irlandês é língua habitual dumha parte considerável da gente) sejam disponibilizados nesta língua, enquanto ao executivo Norte-irlandês demandam a aprovaçom dumha Lei da língua irlandesa.

Segundo o secretário-geral da Conradh na Gaeilge, Julian de Spáinn, a manifestaçom reflete o facto de os falantes de irlandês no Norte e no sul da Irlanda "nom estarem contentes com nenhum dos dous governos" visto que nom estám "a apoiar nem a dar proteçom legal ao seu direito humano básico de usar a sua língua".

Língua oficial na República da Irlanda

A comunidade de falantes de irlandês entende que as instituiçons do país nom fan avondo para cumprir o espírito constitucional em relaçom às línguas. Assim, a Constituiçom da Irlanda di que o irlandês é "a língua nacional" e "a primeira língua oficial" do país. O inglês é considerado "segunda língua oficial".

No entanto, a mesma Constituiçom permite que, "para fins oficiais", possa ser usada qualquer umha das duas línguas de forma exclusiva. Isso costuma acabar por se traduzir no uso único do inglês em diversos serviços públicos. Este idioma é falado praticamente por toda a povoaçom da Irlanda. Em contrapartida, o irlandês é falado por 40% dos habitantes da República. E isso, apesar de que a língua é ensinada obrigatoriamente nas escolas.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.