1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Votos)

110213 ya-bretonBretanha - Nationalia - Várias associaçons e partidos políticos bretons manifestaram-se simultaneamente sábado passado em três cidades diferentes para reclamar a criaçom dum canal de televisom bilingüe em bretom e em francês.


As organizaçons que convocaram a mobilizaçom (que som Ai'ta, Kevre Breizh, 44=Breizh e Bretagne Réunie), às quais aderiu o partido autonomista Uniom Democrática Bretá, fizeram umha cadeia humana nas sedes que a televisom pública regional France 3 tem em Brest, Rennes e Vannes.

O objetivo é aproveitar o processo de reestruturaçom que está a decorrer na France 3 para transformar a France 3 Bretagne numha "verdadeira cadeia de televisom pública bilingüe" que seja "a expressom do conjunto da sociedade bretá nos ámbitos social, cultural, económico e político". Além disso, as entidades reclamam que a nova France 3 Bretagne emita "nos cinco departamentos bretons", quer dizer, nos quatro que se encontram na regiom oficial da Bretanha, mais o Loira Atlántico, historicamente bretom mas presentemente integrado na regiom do País do Loira.

A ideia tem o apoio do Conselho Regional da Bretanha, que em dezembro passado aprovou umha moçom em que se comprometia a contactar o governo francês e a direçom da France Télévisions a fim "de estudar a criaçom dumha plataforma audiovisual bretá digital".

A anterior aposta numha televisom bilingüe, TV Breizh, estivo a emitir programas em bretom durante boa parte da década passada. O projeto, no entanto, nom tivo o sucesso que esperavam os seus promotores, e as emissons em bretom fôrom abandonando-se gradualmente.

Umha língua que precisa de apoios

Um estudo apresentado em 2009 concluiu que a língua é falada por um pouco menos de 200.000 pessoas na Bretanha. O autor do estudo, Fañch Broudic, calculou entom que ao ritmo de perda de falantes que sofria a língua, no ano 2017 apenas restariam 122.000. Como dado positivo, Broudic assinalava que na faixa etária entre 15 e 19 anos, o conhecimento da língua passara de 1% para 4% na última década, sobretodo graças ao crescimento da escola bilingüe.

Bretanha/Breizh

Dados gerais
Populaçom: 4.328.535 h. (2009)
Superfície: 34,034 km²
Instituiçons: Conselho Regional da Bretanha e Conselho Geral do departamento do Loira Atlántico
Cidades importantes: Rennes, Nantes, Brest
Administraçom estatal: França
Línguas territoriais: bretom, galó (língua d'oïl)
Língua oficial: francês
Cultura religiosa: 1-cristans católicos
Data da festa nacional: Gouel Erwan (Saint Yves), em 19 de maio


Através do PGL.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.