1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (7 Votos)

050514 chomsky catPaísos Cataláns - Diário Liberdade - Numha palestra, Chomsky pom o catalám de exemplo de luita contra o imperialisme e pola recuperaçom das línguas ameaçadas na Europa.


O inteletual e lingüista norte-americano Noam Chomsky pujo o povo catalám como um exemplo da luita de "contra o imperialismo de um Estado", em referência ao espanhol, e pola recuperaçom de umha língua ameaçada, com é o catalám.

Foi no mês passado, mas só agora foi divulgada na imprensa catalá o apoio que Chomsky expressou diante da convocatória de um referendo de autodeterminaçom -nom reconhecido polo Estado espanhol- para o mês de novembro próximo.

Numha conversa nos escritórios da Google Cambridge, nos Estados Unidos, denominada Talk at Google, Noam Chomsky referiu-se ao referendo catalám em que, de maneira democrática, tenciona decidir entre manter o regime autonómico em relaçom a Espanha ou optar pola independência.

Estas declaraçons somam-se às de apoio à independência da Escócia, que também terá referendo, mas nesse caso admitido polo governo británico, no mês de setembro. Chomsky considera positivos ambos factos, como passos adiante na "dissoluçom do sistema de estados europeus" e para garantir a "reconstruçom do sistema de línguas".

Em referência à Catalunha, Chomsky louva a política lingüística dos governos soberanistas, declarando: "Eu visitei Barcelona nos anos setenta e nom podias ouvir umha palavra de catalám; falavam-no, mas em segredo, porque era proibido pola ditadura [espanhola], que tinha o apoio dos Estados Unidos. Dez anos depois, se ias à Catalunha, sim ouvias falar catalám. A língua reviveu.'

Eis o vídeo com a conversa completa em que Chomsky fala da Catalunha e apoia os independentismos e as recuperaçons lingüísticas nas naçons oprimidas da Europa ocidental, entre as quais se encontra a Galiza. A referência à Catalunha acontece no minuto 18.

 


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.