1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (2 Votos)

241015 emgalego ferrolGaliza - Diário Liberdade - Em resposta a umha proposta da única representante de Ciudadanos no Pleno de Ferrol, que pretende retirar a atual Ordenança Municipal da Língua, a Fundaçom Artábria reclama o contrário: que o galego se converta em verdadeira língua oficial do concelho.


Reproduzimos a seguir o comunicado da entidade ferrolana, que também pode ser consultado no seu blog:

A Fundaçom Artábria reclama que o galego comece a ser a verdadeira língua oficial do concelho de Ferrol

A iniciativa municipal abertamente antigalega do partido Ciudadanos na nossa cidade, que pretende suprimir o galego da precária cooficialidade reconhecida por essa instituiçom, pom sobre a mesa a necessidade de um compromisso real do Concelho de Ferrol com o nosso idioma.

Som quase duas décadas decorridas desde a aprovaçom unánime da Ordenança Municipal de Normalizaçom Lingüística e, desde aquela, a Fundaçom Artábria e outros setores comprometidos com a nossa língua nom deixamos de reclamar esse verdadeiro compromisso na prática diária dos sucessivos governos.

Em Ferrol já governárom todos os partidos possíveis e nengum deles assumiu esse compromisso. Certamente, nom fôrom igual os governos do PP e IpF que os do BNG, IU ou mesmo PSOE. Porém, o galego nom deixou de ser um recurso retórico, nem muito menos chegou a contar com um plano de atuaçom efetivo em áreas concretas para conseguir dar-lhe o lugar que merece na instituiçom municipal e na sociedade ferrolana.

Todos os recursos de poder, político, económico, laboral, educativo e mediático dam ao espanhol um papel dominante que nengum governo municipal se atreveu a enfrentar.

Tampouco o atual governo apresentou até hoje nengumha medida significativa para mudar a gravíssima situaçom de perda de falantes e sutil, mas implacável, invisibilizaçom social do nosso idioma em Ferrol.

Sabemos que o desafio da recuperaçom do galego vai muito além dos poderes de um governo local, mas também sabemos que no seu ámbito de atuaçom pode fazer muito mais que umha aparente e parcial galeguizaçom administrativa, objetivo máximo dos governos mais “ambiciosos” na matéria em todos estes anos.

A falta de estratégia galeguizadora, junto à pressom crescente da ideologia espanholizadora dominante, permitem agora que o grupo ultra Ciudadanos ataque frontalmente o direito coletivo do nosso povo à língua própria.

Situamos, por isso, a responsabilidade pola iniciativa lingüicida da concelheira Ana Rodríguez Masafret corresponde nom só a esse partido extremista, mas também ao conjunto do Pleno municipal que até hoje foi incapaz de mudar significativamente o estatuto institucional e social do galego em Ferrol.

A esse labor continuaremos a dedicar-nos na Fundaçom Artábria, denunciando claramente toda agressom à nossa soberania lingüística, como a agora protagonizada pola representante do partido antigalego Ciudadanos.

Fundaçom Artábria
Ferrol, 23 de outubro de 2015


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.