1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Votos)

251014 galizaGaliza - NÓS-UP - A esquerda independentista galega politicamente representada por NÓS-Unidade Popular nasceu, no primeiro ano do presente século, denunciando as importantes e aceleradas mudanças sociais e económicas que, se nom fossem alteradas, conduziriam à definitiva marginalizaçom do galego.


Naqueles anos, outras correntes da nossa esquerda nacional apelavam à condiçom socialmente maioritária do galego, considerando-a um facto inalterável. Daí que, nos espaços de poder ocupados polo nacionalismo galego nas últimas décadas, tenham evitado afrontar com realismo a dramática evoluçom agora confirmada: o galego é já, em termos absolutos, língua minoritária face à imposiçom sistemática e efetiva do espanhol.

A releváncia do facto vê-se logo, ao comprovar que estamos diante de umha novidade histórica no último milénio longo, pois nunca antes a língua do nosso povo tinha deixado de ser a imensamente maioritária.

Além disso, os dados estatísticos tenhem perfeita correspondência com umha realidade social bem palpável e inclusive mais negativa, tendo em conta que é o envelhecimento populacional o que impede que visualizemos a verdadeira correlaçom de forças: os minoritários 44% de galegofalantes som na verdade muitos menos em todas as faixas de idade salvo as mais velhas. A tendência, portanto, só vai aprofundar-se nos próximos anos, se nom houver mudanças políticas.

A realidade atual dos dados oferecidos polos organismos estatísticos do sistema, assim como a reaçom exultante da direita espanhola governante (PP), gabando-se do desastre que promove, demonstram que esse é precisamente o objetivo histórico do poder espanhol instalado na nossa naçom: liquidar a nossa língua, reduzindo-a a um vestígio museístico e folclórico.

Nom é preciso ter imaginaçom para conhecer o roteiro previsto. Para além de termos já percorrido a maior parte do trajeto lingüicida, temos no Estado espanhol dous processos semelhantes em estado de descomposiçom lingüística mais avançado: O País Valenciano e as Astúrias, onde o espanholismo aplica idênticas receitas com dramáticos resultados bem visíveis.

Pola parte das forças galeguizadoras, NÓS-Unidade Popular tem denunciado em muitas ocasions que as forças maioritárias do nacionalismo galego carecem de umha estratégia alternativa que ultrapasse as boas intençons e o voluntarismo. Os sucessivos governos municipais, provincipais e autonómicos com participaçom nacionalista galega assim o corroboram.

O Plano Geral de Normalizaçom Lingüística, reivindicado em simultáneo polas quatro forças parlamentares, mantém-se nos marcos do bilingüismo impossível em que o galego sempre perde. O mesmo pode dizer-se das normas municipais aprovadas por unanimidade num grande número de concelhos galegos, estando o resultado à vista.

A esquerda independentista galega sempre considerou imprescindível um estatuto legal abertamente preferencial para o galego. A suposta cooficialidade vigorante nas últimas décadas funcionou como anestésico diante do imparável avanço do espanhol, que conta com todos os mecanismos de poder ao seu dispor. O grande desafio do nosso povo é mudar a correlaçom de forças e dar ao galego o papel de Primeira Língua Oficial da Galiza que lhe corresponde.

Sabemos que a Constituiçom, o Estatuto e demais estruturas legais e institucionais espanholas som, por princípio, um bloqueio para o desenvolvimento de umha estratégia verdadeiramente normalizadora. Porém, deve ser na prática do dia a dia, em funçom das quotas de poder social e institucional que as forças pró-galego ocuparmos, que esse bloqueio espanhol seja quebrado.

No horizonte estratégico, deve situar-se a imprescindível soberania nacional, a independência, como quadro de açom que garanta ao galego a posiçom que deve ter como língua nacional da Galiza.

Essa é a aposta de NÓS-Unidade Popular. Fazemos um apelo às diferentes forças nacionais favoráveis ao galego para avançar na ruptura da lógica bilingüista e no verdadeiro fomento do galego a todos os níveis, sem ocultar o objetivo que deve mover-nos: fazer do galego a nossa língua nacional em todos os ámbitos de uso social, respeitando os direitos individuais dos falantes de quaisquer outras línguas legitimamente presentes no nosso país.

Direçom Nacional de NÓS-Unidade Popular

Galiza, 24 de outubro de 2014


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.