1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Votos)

140414 tesesGaliza - Diário Liberdade - Segundo um estudo realizado polo Cartafol, publicaçom da Universidade de Compostela, o galego isolacionista ficou reduzido nas teses de 2013 aos 7%, abaixo do galego escrito com ortografia reintegrada (8%), mas o espanhol e mesmo o inglês ficam acima de ambas.


O estudo do Cartafol prefere considerar galego e português línguas diferenciadas no seu estudo, o que deixa o galego como última das línguas utilizadas na elaboraçom de teses com presença significativa. Fica nos 7%, face ao português, que atinge os 8%. Umha análise que parece desconsiderar o estranho facto de umha "língua estrangeira" diferente do inglês ficar acima do próprio galego no ranking de idiomas académicos no referente à elaboraçom de teses de doutoramento na USC.

O espanhol reafirma hegemonia

Como principal conclusom, continua a confirmar-se a esmagadora presença do espanhol como língua dominante imposta no sistema educativo e socioeconómico galego. De facto, 64% das teses fôrom realizadas no idioma do Estado, esse que o espanholismo via "em risco" no nosso país até que o PP recuperou a maioria absoluta no Parlamento autónomo e no governo espanhol.

A realidade é que o espanhol mantém as posiçons hegemónicas de sempre no ámbito académico superior, seguido polo inglês, com 20%, o que pode fazer sentido ao ser o idioma maioritário na investigaçom a nível internacional.

No entanto, dá nas vistas o reduzido número de teses apresentadas em galego isolacionista: unicamente 13 de 293 apresentadas em 2013.

Visto com perspetiva histórica e desde 2009, o galego isolacionista perde presença, tendo chegado a ultrapassar os 10% entre 2009 e 2011, enquanto a forma reintegracionista do galego sobe, apesar da sua absoluta ausência no ensino obrigatório público galego. Um aumento que nom consegue compensar a queda do galego isolacionista. Somadas, as teses redigidas nalgumha forma de galego (isolacionista ou reintegracionista), atingem os 15%, abaixo do inglês e do espanhol.

A análise do Cartafol sobre o estudo que referimos pode ser lida aqui.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.