1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (0 Votos)

090413 reitores galizaGaliza - Briga - O Ministério de Educaçom espanhol revelou a semana passada que a percentagem de estudantes com bolsas nas universidades se tem incrementado nos últimos 7 anos. Dados voluntariamente oferecidos como positivos para nom declarar a correspondência dos mesmos com a realidade em termos absolutos. Pois no mesmo período, paralelamente, a universidade galega perdeu 20 % da sua populaçom estudantil (2003/04 a 2010/11, dados facilitados) até as 21.052 pessoas inscritas na UdC, 27.621 na USC, e 21.035 na UdV em 2010. Fazendo um total de 70.000 pessoas.


Destas, algo mais de 6.000 na da Corunha, quase 7.000 na de Vigo, e 8.757 na USC contavam com algumha ajuda como bolsa. Estes números tendem à baixa desde 2003, virando descendentes tanto os números de pessoas inscritas como o de bolseiros/as. Mas em 2008 houvo um pequeno ponto de inflexom por umhas ajudas destinadas a que pessoas desempregadas estudassem um mestrado, e que hoje já foi suprimida dentro do eficaz programa de cortes dos governos liberais.

Em cifras mais detalhadas, hoje podemos concretizar que:
- As bolsas na UdC passárom de 20 a 25% do total de pessoas inscritas em 7 anos. Mas o alunado desceu 15%
- As bolsas na UdV subírom de 24 a 31% em 7 anos. Mas o alunado caiu 19%
- As bolsas na USC subírom de 29 a 31% em 7 anos. Mas o alunado caiu 17%

De BRIGA achamos dados claramente negativos que a universidade pública, em plena política alcista de preços ao ritmo de mercado que impujo o Plano Bolonha de homologaçom europeia, nom tenha ajudas de qualquer tipo para quase 70% do estudantado.
 
Se bem nom concordamos com dar bolsas à toa sem consideraçom das rendas pessoais e familiares da juventude, achamos que as necessidades de ajuda ficam muito além desses 30%.
 
É mais, se hoje falamos de 30% e nom de menos é graças à perda de milhares de estudantes. Quer pola sangria demográfica do país, quer por serem as primeiras vítimas, o elo fraco, no reparto desigual da riqueza.
 
Infelizmente, a nova proposta de LOMCE do ministro Wert continua no caminho da elitizaçom cujos resultados som a seletividade capitalista do acesso aos estudos.

Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.