1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (0 Votos)

10MGaliza - Briga - 10 de março homenageamos os trabalhadores Amador e Daniel. Nessa data de 1972 foram baleados pola polícia espanhola em Ferrol enquanto participavam das marchas de protesto do naval de Trasancos.


Nessa comarca e em Vigo produziam-se na altura os maiores distúrbios no nosso país derivados da contradiçom Capital-Trabalho. Porém, até as comarcas menos desenvolvidas industrialmente sofreriam durante os seguintes 20 anos vagas de agitaçom proletária, operária e camponesa.

Galiza foi e continua a ser, segundo as estatísticas oficiais e apesar de mui enfraquecida, um dos territórios do estado e Europa com maior conflitividade sociolaboral. O desenvolvimento dum sindicalismo nacional e de classe tivo maior prestígio entre os setores mais combativos que o do sindicalismo amarelo e espanhol que patuou a "transaçom" do franquismo.

Este desenvolvimento foi parelho à conflitividade: a mais luitas, maior necessidade de superar o sindicalismo dirigido desde Madrid. E a mais sindicalismo nacional, maiores contradiçons com o projeto burguês que impóm na Galiza o modo de produçom capitalista.

Galiza converteu-se pois numha ferramenta. Numha identidade prática. Inspirou a realizaçom na luita d@s trabalhadores/as. Assim é que se mantivo unida à esquerda política ao longo de todo este tempo.

Hoje Galiza apenas vende. Oferece-se como umha ferramenta basta, ineficaz, antiquada. Europa e Espanha arramplam com os povos. O capital transnacional derruba os projetos nacionais de resistência à assimilaçom impondo modelos de produçom continentais inspirados nas necessidades das oligarquias , mui centralizadas e com presença apenas de enclave nos territórios periféricos.

10 de março é o dia do trabalho só compreensível em chave galega. Em homenagem à luita singular com que Galiza tem contribuído, muito mais do que nos fam pensar, à luita operária no mundo.

Hoje, jovens de todas as idades enfrentamos um país abandonado por Europa e por Espanha. Utilizado a conveniência. Máquinas predadoras das nossas riquezas que acumulam valor além das nossas fronteiras, sumindo o futuro do nosso país na absoluta incerteza.

Sem soberania, nom há pátria. E sem pátria, nom temos futuro. Precisamos de mais Galiza, nom como enteléquia culturalista ou cerimoniosa, mas vermelha, rebelde e orgulhosa. Essa é a Galiza, fouce e martelo das nossas terras e mares, cujo produto é para nós que a trabalhamos, garantia de independência, paz e felicidade.

NOM EMIGRES, LUITA!

QUE SE VAIAM ELES!


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.