1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (4 Votos)

140315 megalitoGaliza - Diário Liberdade - Com mais de 20 metros de diámetro, a "nova" mámoa localizada em Rianjo tem mais de 6.000 anos e estava sem catalogar.


O generalizado desleixo insititucional perante o rico património histórico-cultural galego é mais umha vez compensado polo ativismo popular: um grupo de vizinhas e vizinhos localizou o monumento megalítico, de grandes dimensons, que vem confirmar a riqueza da área onde apareceu este "novo" dólmen pré-histórico.

Formada por sete grandes chantas de dous metros de altura em forma circular, esta "cova dos mouros" era conhecida pola vizinhança de Burês, mas nom tinha sido catalogada, numha zona onde há outros monumentos semelhantes, se bem nom tam grandes.

A anta, coberta pola mámoa originária, mantém em pé boa parte do túmulo milenar, se bem lhe falta a laje superior horizontal que até algum dia cobriu as grandes pedras verticais, que ainda formam o maior dólmen da Barbança, terra rica em monumentos megalíticos. 

O monumento foi redescoberto, já que de facto está espoliado, o que deixa claro que tinha sido achado previamente, para além de ser lugar de jogo das crianças da zona.

O achado confirma a grande riqueza histórica-patrimonial ainda por descobrir na Galiza, onde existe um abandono institucional inaudito, que em nom poucas ocasions permite a destruiçom de monumentos para a construçom de obras públicas ou mesmo privadas.

A Junta da Galiza recebeu a comunicaçom sobre a existência deste tesouro patrimonial. Resta comprovar o interesse que a informaçom desperta na instituiçom autonómica.

Mais informaçom no site de Rabunho Rexeita no FB.

Foto: Rabuño, Coto de Burés e Juan Carlos Collazo


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.