1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Votos)

Bandeira usg galizaGaliza - Galizalivre - Enciclopédia do Arredismo Galego/ A Uniom Socialista Galega, liderada por Johám Jesus Gonçales, que luitava pola independencia e o socialismo, adoptou numha reuniom do seu Comité Central, em fevereiro de 1933, que “a bandeira de U.S.G. seja completamente vermelha com umha franja diagonal de direita a esquerda, a qual ostente as cores galegas” (El Pueblo Gallego, Vigo, 09/92/1933), sinalando o historiador Héitor Picalho que “quando as cores da bandeira galega vam de direita a esquerda, coido que se tem que referir, evidentemente, aos cantons da bandeira, nom dende o ponto de vista do observador”.


Na causa 128/36, conselho de guerra no que o fascismo “julga” Johám Jesus Gonçales Fernandes, os informes apresentados por Gutiérrez Cabeza sinalam a resistência do Terço de Calo, liderado polo canteiro de Cúntis. Textualmente, diz que Joám Jesus “andou polas ruas de Santiago, à frente de um grupo armado composto por umhas setenta pessoas, precedido de umha bandeira vermelha em cujo remate figurava a fouce e o martelo comunista, e em correta formaçom encontrando-se mais tarde na praça do Hospital [hoje praça do Obradoiro] desta cidade ao frente de dita gente armada”. De novo, para Héitor Picalho, em entrevista do galizalivre.org, sinala que “Quando estala o fascismo em Compostela Johám Jesus encabeça o Terço e passa por diante do Quartel de Artilharia, a hastear a bandeira vermelha (que os sublevados interpretárom como a bandeira comunista), mas que nom vinha a ser outra cousa que a bandeira da USG, quiçais a primeira bandeira soberanista galega (que era a fusom das cores galegas com a comunista)”.

Apresentamos aquí a recriaçom desta bandeira histórica, por força aproximada, ao carecer de fotografias, obra de Ruth Caramês, baseada na documentaçom de Héitor Picalho.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Publicidade
Publicidade
first
  
last
 
 
start
stop

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.