1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (0 Votos)

280515 ferrol galegoGaliza - Fundaçom Artábria - Como ferrolanos e ferrolanas observadoras do recente espetáculo eleitoral na nossa cidade, ficamos preocupadas com umha novidade negativa neste tipo de processos:


 O até ontem maioritário e governante Partido Popular, com o seu candidato José Manuel Rei à cabeça, optou por excluir totalmente o nosso idioma da sua "oferta política" durante os 15 dias que durou a campanha eleitoral das Municipais 2015.

Talvez contagiado por algumhas forças ditas "emergentes" e por outras tendências objetivas contrárias ao uso do galego, que eles mesmos tenhem alimentado durante anos, o PP considerou desnecessário utilizá-lo, dando por "finiquitado" o galego como língua de campanha.

Nom dizemos que esse tenha sido o motivo da sua sonora derrota. Porém, achamos que ficárom demonstradas duas cousas:

1ª Que a renúncia à identidade galega nom é garantia de êxito, apesar das posiçons de poder dos defensores da supremacia do espanhol.

2ª Que o galego é umha ferramenta comunicativa e de identificaçom coletiva que ainda vai muito além do cada vez mais reduzido número de falantes efetivos, sendo perfeitamente possível ganhar umhas eleiçons em Ferrol com umha campanha veiculada no nosso idioma.

Com efeito, achamos que as candidaturas de Ferrol em Comum, PSOE e BNG demonstrárom que se pode construir umha maioria política-institucional em galego e transmitimos-lhes por isso os nossos sinceros parabéns. Também fazemos público reconhecimento da aposta da Maré Ártabra e do PCPE, realizando as suas campanhas igualmente em galego.

Esperamos que a nova maioria de governo continue a fazer do galego o principal idioma de uso em todas as suas açons de governo, aplicando também umha planificaçom que ajude a recuperar o uso social mediante medidas de estímulo efetivo nom só a nível administrativo, mas também nos mais diversos ámbitos sociais: laboral, cultural, comercial, etc.

Pola nossa parte, a Fundaçom Artábria, como entidade veterana no trabalho normalizador no concelho de Ferrol, anunciamos desde já a nossa disponibilidade para colaborar nessa necessária tarefa e a nossa firme determinaçom de exigir passos concretos que permitam ao nosso idioma recuperar espaço e prestígio em Ferrol.

Junta Diretiva da Fundaçom Artábria
Ferrol, Terra de Trasancos, 26 de maio de 2015


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.